15 Ekim 2012 Pazartesi

Prada'ysa Prada...

Hiç aklıma gelmezdi, öyle sarsak sarsak dolaşırken pat diye karşılaşacağım.
Moda Sokağı'nda volta atarken, çıkıverdi karşıma işte... Ne eski bir sevgili, ne de unutulmuş bir dost. Tam karşımda yeşil yeşil bana bakan bilin bakalım kimdi? Mevzu “tamamen duygusal”, tam 2 bin 35 lira. Tabii ki Prada bir çanta!
Klasik bir başkentli haftasonu ne yaparsa, onu yaptım. Tek günlük tatilime kıyıp gittim Etlik sırtlarındaki Ovacık'ta “konuşlanmış” Forum Ankara Outlet'e... Geç kalmışlığımı kimse yüzüme vurmasın. Etlik ve Keçören'lileri muaf tutarsak, öyle oralara ulaşmak kolay değil.. Etlik'e gidip, Yozgat Bulvarı'nı bulursanız sorun yok. Ya da biraz benzine kıyıp, Kuzey Çevreyolu'ndan kolayca ulaşmak mümkün.
Ben “bir bilen”le gitmeyi tercih ettim, iyi ki de öyle yapmışım. Bozkırın ortasında arazi bol. O yüzden “yatay” yerleşimli bir AVM ile karşılaşıyorsunuz ki derhal beni cezbetti.
AVM kültürünün tek ideolojisi “satış yapmaktır” ya, işte Ankara Forum, Allah için bu tezi birebir doğruluyor. AVM'nin kapısından girdiğinizde sizi “Cumhuriyet Meydanı” karşılıyor. Cam tavan, yapay çiçekler, ağaçlar ve banklar... Kızılay'ın Atatürk Bulvarı'nı ya da Tunalı'yı AVM halinde düşünün, öyle dizayn edilmeye çalışılmış. Biz Angora Sokağı'ndan girdik, daireyi tamamlayıp, ayaklar su toplamış halde yine Cumhuriyet Meydanı'na döndük.
Bildiğiniz bütün markaların neredeyse “outlet”i orada. Çok büyük. Fiyatlara gelince...
Diğer outletlerden çok farkı yok, bir sezon önceki ya da yaz sezonu ürünleri elbette oldukça uygun fiyata. Gelecek yıla yatırım yapmak isteyenler için birebir. Ama beni en çok cezbeden “elektronik” bölümü oldu. Medyamarkt oranın en büyük elektronik mağazası... Onun dışında, çok tanıdığımız markaların mağazaları ayrıca var. Samsung, Vatan bilgisayar, Beko, Vestel, Teknosa... Liste uzayıp gidiyor. Tabii hem son modeller hem de outletler mevcut. Eskilerin “züccaciye” dediği, ev dekorason mağazalarının da... Örneğin Esse'nin, Tefal'in de outleti var ama ben en çok fiyatlar yönünden Bernardo'yu beğendim. Bir kere eski sezon ürünlere gerçekten yüzde 50 indirim uygulamış, 20 liranın altına da gayet güzel ve kaliteli mutfak ürünleri alabiliyorsunuz.

Moda sokağında
Forum'u diğer “outlet”lerde ayıran ne derseniz, hemen söyleyeyim, tabii ki “Moda Sokağı...” Ayaklarım artık iyice yorulmuşken, girişin tam karşısında “Moda Sokağı”nı işaret eden oku gördüm ve tabii ki “Ne menem bir şeydir orayı da göreyim”merakıyla, dışarı çıktım. İlk göze çarpanlar “marka” kafeler. “Açık hava” olduğu için sigara içmek serbet! Ve kafelerin etrafına dizilmiş birkaç mağaza. En büyüğü “Beymen Seri Sonu (BSS) Outlet...” İçeri girer girmez buraya niye “Moda Sokağı” adı verildiğini anlıyorsunuz. Duvarlara kazınmış markaları görünce sanırsınız ki Milano Moda Fuarı'ndasınız! Hani AVM içinde tüm “yerli” markalar var ya, BSS'de de dünya markaları var: YSL, D&G, Mochino...Ve de Prada! İndirim de süper, yüzde 70'den başlıyor, 90'a kadar gidiyor. İnsanın hemen bir “modayı da markayı da bende görsün elalem” havasına giresi geliyor. Şuradan bir Mochino alsan, “Bir kaç sezon öncesi” olduğunu kim bilecek zaten. Aslında “abiye” için girmiştim, ama fiyatlar da “abiye” olduğundan biraz hızlı geçtim.
Şeytan mıyım canım ben?!
Kadınları ne cezbeder? Tabii ki ayakkabı ve çanta! Baktım,reyondaki açık yeşil çanta “gel bana al beni” diye göz kırpıyor. Tabii ki önce “etiket.” Aman da ne göreyim, “Prada.” Hayır öyle albenili filan bir şey değil. Hatta reyonda oldukça yorulmuş, biraz kirlenmiş. “Madem yüzde 50 indirimde, canım hayatta bir de Pradam olsun” deyip, gözümü karartmak üzereydim ki, etiketteki fiyatla gözlerim kocaman kocaman açıldı: 2 bin 35 lira!. İşte o yazının başındaki “tamamen duygusal” karşılaşma şokunu anlatabildim mi şimdi? Meryl Streep'in başrolünü oynadığı o filmi anımsayalım, ne de olsa “Şeytan Prada giyer!”
Aman canım Şeytan mıyım ben?
BSS'deki hiç de öyle “gerçek deri görünmeyen” çantaya burun kıvırdım hemen. “İlgim olmasa da bilgim olsun” kabilinden ruh haline bürünerek yandaki “Demstock”a geçtim. Baktım ki dünya markalarının resmi geçidi orada da sürüyor: Ferre, Cavalli, D& G, Ralph Lauren....Neyse ki orada fiyatlar biraz daha makul. Zara'dan bile 100 liraya alacağın keten bir etek 235 lira ama olsun, rakamlara alıştık ya...Ama BSS'ye haksızlık ettiğimi, o D& G marka güderi elbiseyi görünce anladım. Hangi sezondan kalma bilemem ama fiyatı 92 model orta sınıfı araba fiyatı:4 bin 500 lira!
Moda Sokağı'nda gezerken, fiyatlara kafayı takmazsanız sorun yok. Bir kere 100 liranın altında asla bir şey yok. Ama 150-500 liraya kıyarsanız, gayet de “dünya markası” giyinmek mümkün.
Ama hemen söyleyeyim Moda Sokağı'ndan “ufkunuz açılmış” olarak ayrılıp tekrar AVM'ye girdiğinizde, Mudo'dan 15'er liraya aldığım tişörtlere “bedava” muamelesi yapıyorsunuz ki deneyimlerimle sabittir!
(15 Ekim 2012 tarihli Cumhuriyet Ankara eki)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder