17 Mayıs 2012 Perşembe

Ayakkabının da günü olurmuş!

Eğer, gazetedeki o ilanı görmeseydim, 15 günde ikinci kez ayakkabı mevzuuna girmeyecektim. Ama bizim Ankara ekinde geçen cumartesi günü yer alan ve de “2012 modası ayağınıza geldi” sloganı ile duyurulan “Ayakkabı Günleri”nin ilanını görünce, hemen ertesi gün, yani tam da Anneler Günü’de, Ankamall alışveriş merkezinde (AVM) aldım soluğu...
Daha önce de yazmıştım, bu yılın ayakkabıları tam anlamıyla “çıldırmış” diye.... Giysilerde bile yok böyle renk cümbüşü... Zaten kafama takmıştım, bu yılın o çılgın renkli ayakkabı ve çantalarından mutlaka ama mutlaka almalıyım diye... “Madem ki böyle ‘ayakkabı günleri’ yapıyorlar, her halde hatırı sayılır bir indirim de yapılır” umudu ve hayaliyle, harbiden biraz da eteklerim zil çalarak Ankamall’e girip, hiç oyalanmadan doğruca, ayakkabı mağazalarının yer aldığı ikinci kata çıktım.

İlk hayalkırıklığı

Ama o da ne? Benim açımdan ilk hayal kırıklığı:
Belki bu etkinliği düzenleyenler öyle indirim filan vaat etmediler ama, ben kendimi tamamen vitrinlerde yer alacak “Ayakkabı günlerine özel büyük indirim!” duyurularına hazırladığımdan, doğrusu Anneler Günü nedeniyle bazı mağazaların yaptığı “güne özel” indirim dışında bir şey göremedim.
Bir kere gazetede yer alan yarım sayfa kocaman puntolarla duyurulan Ayakkabı günleriyle ilgili ne mağazaların vitrinlerinde ne de başka yerde, bu etkinliği duyuran bir afiş görebildim. Hoş, varsa da varsa da ben göremedim.
Ayakkabı günlerine dair ilk gördüğüm, uluslararası zincir ayakkabı markası Deichmann’ın mağazasının önünde oluşturulmuş küçük bir ayakkabı standı oldu.


Zaten dikkati çeken, etkinliğin simgesi olan “dev” bir ayakkabı. Yanına, mağazada satılan yeni sezon ayakkabılar yerleştirilmiş. Ama doğrusu ben onu Deichmann’ın “vitrin düzenlemesi” olduğunu sandım.
Deichmann’a girip, görevlilerden birine biraz da çekinerek, “Affedersiniz, burada ayakkabı günleri varmış, ayakkabılar nerede sergileniyor? İndirim ya da başka bir kampanya var mı?” diye sordum.
İşi başından aşkın olan mağaza görevlisi, bir yandan kutuları rafa dizerken, diğer yandan da “Valla biz dışarı standımızı kurduk, diğer mağazalarda var mı bilmiyoum ama bizde indirim ya da başka kampanya yok. Sadece yeni sezon ayakkabılar tanıtılıyor” diyerek başından beni savdı.

Peki ya diğer mağazalar?

Hemen arkasından Erol ve Bambi’ye yöneldim.... Onlardan öğrendim ki, Ankamall’deki bütün mağazalar “Ayakkabı günleri” etkinliğine katılmıyormuş. “İsteyen firma katılıyor, biz yokuz” dedi Bambi’deki görevli.
Lafı uzatmayayım, biraz ileride, Derimod, Charles and Keith, Kemal Tanca’nın ve bir süre önce Ankamall’de ilk mağazasını açan İngilizlerin ünlü ayakkabı markası Clarks’ın standı yer alıyor.

Clarksta ayakkabılar muhteşem, ama...

Ayakkabılar gerçekten muhteşem, hem renk, hem model olarak. İster babet, ister sandalet, isterse dolgu topuk veya abiye olsun, tek kelimeyle baştan çıkarıcı... Hatta Clarks’ın yeni sezon ayakkabılarına öldüm. O yüzden kedi ciğere bakar gibi bir kaç tur attım, standın etrafında...
Ama gelin görün ki, fiyatlar el yakıyor. Her ne kadar 50-60 liraya babet bulabiliyorsan da, eli yüzü düzgün bir ayakkabıyı 100 liranın altında almak ne yazık ki pek mümkün değil. Clarks için 200 TL ve üstü rakamlar sözkonusu.
Ankamall, ilk kez “Ayakkabı günleri” etkinliği düzenlemiş. 10-20 Mayıs arası açık kalacak. Etkinliğe AVM’deki tüm mağazalar katılmıyor ama büyük bölümü yer alıyor.
Standlarını gezdiğim mağazaların yanısıra Deriden, Beta, Boyner, Greyder, Timberland, Veroni, Togo, Steve Madden de etkinliğe katılanlardan.
Çok iyi düşünülmüş ama ama benim görebildiğim kadarıyla, AVM’de böyle bir etkinlik olduğundan müşterilerin haberi yok. Madem böyle bir özel gün düzenleniyor, belki de en önemli eksiklik, “Ayakkabı Günleri”ne özel indirim ya da kampanya olmayışı. Öyle ya insanlar zaten vitrinleri gezerken, yeni sezon ayakkabıları görüyorlar. Doğal olarak da şu soruyla ayrılıyorsunuz Ankamall’den; “Sadece yeni sezon ayakkabıların tanıtımı için gün düzenlemenin alemi ne?”
(16.05.2012 tarihli Ankara ekinde yayımlanmıştır)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder