5 Kasım 2011 Cumartesi

Eskiden esintilerle yeni sunum...

Eskiler zamanederdi, sonraları, yeni nesil”, “yeni kuşakyerleşti ve tabi her alana egemen olan Amerikan kültürünün etkisiyle new agede pervasızca giriverdi dilimize. İfade edilmek istenen şey aynı; genç kuşak. Ama öyle bir anlam kayması yaşadı ki, insanlar için kullanılan bu kavram, tüketim/pazarlama sektörünün vazgeçilmezkavramı oldu, mevcut bir malı yeni yüzle, yeni anlayışlasatışa sunmak: Yeni nesil telefonlar, yeni nesil televizyonlar... Listeyi epeyce uzatmak mümkün.


twitter'da izlemek için tıklayın

Aslında bu girizgahı yapmamın nedeni, geçen haftalarda gazetelerin ekonomi sayfalarında, Ankara eklerinde gördüğüm ilk yeni nesilKoçtaşın Ankara’da açıldığını duyuran haberlerdi. Türkiye’nin 35. ve ilk yeni nesilKoçtaşı olarak tanıtıldı. Bu arada ben Koçtaşı, yapı marketisanıyordum, ama baktım haberlerde daha fiyakalı bir tanım yapmışlar: Ev geliştirme perakendecisi...
Tabii ki merak ettim, ne menem bir şeymiş bu yeni nesil Koçtaşdeyip, evinde tadilat yapacak olan arkadaşlarıma takılıp, Eryaman’ın yolunu tuttum. Merakımın bir başka nedeni de, Koç Holding CEO’su Turgay Durakın, Yeni mağazayı tasarlarken tarihi Kapalı Çarşı‘dan ilham aldık açıklamasıydı. O bölgeyi bilenler için yeri kolay, Sincan yolu üzerinde, Eryaman 1. Etap yol ayrımından hemen önce, Optimum’un çapraz karşısı, Shell istasyonunun arkası... Otopark sorunu yok.

Ev mi reyon mu?

Kapalı çarşı beklentimle içeri daldım ama beklentimi galiba biraz fazla yüksek tutmuşum... Devasa bir mağaza, yaklaşık 9 bin metrekare üzerine kurulmuş. “Eski nesillerdeki reyonlar, yeni nesildesokakolarak adlandırılmış, eh güzel düşünce. Biraz ilerde bir simitçi arabası ile burun buruna geldik, iyi de oldu, çocuklar açıkmıştı, biz de aldık birer simit- ayran, afiyetle yedik. Tabi sadece simitçi-gazozcu ile kapalı çarşı havasına giremiyorsunuz. Yeni nesil mağazanın yeniliğini sokaklardabiraz ilerleyince gördük, yol kenarlarında otantik, şirin mi şirin evler, yanyana, sırt sırta: Mobilya evi, banyo evi, mutfak evi. Reyonlarda satılan belli grup ürünler uygulamalarıyla bu evlerde sergileniyor. Yani müşteri banyo malzemesi alacaksa, önce bu evlere uğrayıp, fikir edinebiliyor. Tüketiciye kolaylık açısından düşünülmüş belli ki... Fikir güzel, ama verilmek istenen ev havasını yansıtamıyor. Nedeni gayet basit, aynı grup ürünler sergilendiği için, o evler reyon havasından kurtulamıyor. İnsanlar evlerini dekore ederken, tadilat yaparken, bittiğinde nasıl birşey olacağınıtopluca görmek isterler. O nedenle Koçtaşı gezerken, Keşke yeni sitelerdeki örnek daireler gibi, bir de dekore edilmiş ev olsaydı daha iyi olmaz mıydıdiye insanın aklından geçiyor. Nitekim, İKEA bunu yapıyor, çok da iyi oluyor. Yeni gelen ürünlerle o evi sürekligüncellemekde mümkün olabilir ayrıca.
Bu haliyle yeni nesil Koçtaş, bende, kapalı çarşıdan ziyade, eski mahallehavası çağrıştırdı diyebilirim. Tabi bu izlenimi edinmemde, mağazanın hatırı sayılır derecedesoğukolmasının etkisi de yok değil. Artık yeniliğine mi vereyim bilemiyorum, mağazanın genel olarak ısınma sorunu var, çocuklar mağazaya girerken, paltolarını çıkarmıştı, içeri girince yeniden giydirmek durumunda kaldık.

Kampanyaları kaçırmayın
Ev ve simitçi konsepti dışındaki bölümler, bildiğiniz Koçtaş mağazalarının epeyce büyüğü diyebiliriz. Fiyatlar da diğer mağazalardan farklı değil, çok ucuz değil, ama kampanyalı ürünleri oldukça avantajlı fiyatlara almak mümkün. Fiyat ürün kalitesine göre değişse de genelde orta gelir grubu hedeflenmiş, ürün seçenekleri bol. Önerim, neye gereksiniminiz varsa, mümkünse Koçtaş kataloğuna önceden bakıp, istediğiniz ürün indirime girdiğinde alışverişe gitmeniz. Malum yapı marketlerinin hemen hepsi, nakliye ve montaj ücreti aldığı için, bir çok kampanyalı üründe bu hizmetler “ücretsiz” ya da “nakliye-montaj dahil” sistemiyle sunuluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder