12 Ağustos 2011 Cuma

Bir kediniz varsa...

Bilen bilir, evcil hayvan, evin “bireyidir”, çocuğunuz gibidir, herkeslere emanet edemezsiniz. Peki kimlere emanet edebilirsiniz? “Eş-dost-akraba” mı? Deneyimlerden biliyorum ki, nadir olarak “çözüm”dür, “hayvan fobisi”, her zaman nazınızı çeken annenizin bile size “hayır” demesi için yeterli bir nedendir. Çevremde de “sıkça” yakınılan konu olduğundan ve hazır da tatil aylarındayken, yazının konusunu “pet otel-pansiyonlara” ayırmak, iyi bir fikir gibi geldi. Bazı “köpek eğitim merkezleri” de “pansiyon” hizmeti veriyor. Ama sadece “otel-pansiyon” işletmeciliği yapanlar o kadar da çok değil, ben fikir versin diye birkaç örneği buraya aldım...

Pati Köşk: İsmine bayıldım. Sıcacık, keyifli, “sevecen.” Bebekliğinden beri tanıdığım Sıla’nın (Gündoğan), üniversiteyi bitirdikten sonra kendi alanında çalışmak yerine nişanlısı Mustafa Becanım ile böyle bir işe soyunduğunu duymuştum. Doğal olarak “danışılacak” ilk kişi de Sıla’ydı, Çayyolu’nda müstakil, bahçeli bir ev bulup, orayı “pet otel”e çevirmişler. Otelin ilham kaynağı Sıla’nın Rotveiller cinsi köpeği Hera. Ben sordum, Sıla anlattı:

“Tatile, ya da seyahate giderken, Hera’yı bırakacak yer sorunu oluyordu, çevremdeki insanların da bu tür sorunları olduğunu gördüm. Mustafa’yla, geçen kış açmaya karar verdik. 19 Mayıs’tan bu yana otelimiz hiç boş kalmadı, yoğun. Müstakil ev ortamında, hayvanları kafeste tutmuyoruz, dönüşümlü olarak bahçeye çıkarıyoruz, kafese sadece uyumak için giriyorlar. 7/24 hizmet veriyoruz. Veteriner hekim Levent Temizöz’le çalışıyoruz. Konuklarımız daha çok kedi ve köpekler, kuş bırakan da var, ama o konuda çok talep yok. Kediler ve köpeklerin gereksinimlerine göre tırmanma tahtaları ya da gezi alanları var. Düzenli olarak dezenfekte ediliyor, kameralı sistem var, isterse sahipleri gün boyunca ne yaptıklarını izleyebiliyorlar.”

Sıla “kafeste tutmuyoruz”a vurgu yapınca, nedenini sordum. Kafeslerde havyanların psikolojileri bozuluyormuş:

“Burayı açmadan önce bir klinikte çalıştım, hayvanları 5-10 dakika ancak dışarı çıkarıyorlar, çoğunlukla kafes gibi bölmelerdeler, bunalıma giriyorlar, yemek yemeyip bir çeşit intihara yöneliyorlar. Zaten Hera’yı bıraktığımız dönemlerde biz de yaşadık, tatil dönüşü bizi cezalandırıyordu adeta. Onun için bakıldıkları mekan, yeterince dolaştırılmaları, anlaşabildikleri hayvanlarla oynamaları çok önemli.”

Köpekler de ‘kreşe gider’
“Pati Köşk”ün sadece “otel” değil, “kreş” bölümü de varmış, inanamadım! Çalışan kesimden, özellikle köpekler için çok talep geliyormuş, çünkü köpekler yalnız kalırsa, “terkedilmiş psikolojisi” yaşarmış. Onun için müşteriler köpeklerini evde sıkıldığı için sabah bırakıp, akşam “mesai bitiminde” alıyorlarmış. Ücretlere gelince, “kreş” bölümü 15 TL. Otel bölümünde ise büyük köpekler için 30, küçükler için 25 , kediler için ise 17 TL’ye “tam pansiyon” kalabiliyor.

Tel: 240 40 00/507 744 59 10
www.patikosk.com

Pet Hospital: Ankara’nın ilk “hayvan hastanesi”yken, bu yıl “7/24 pansiyon hizmeti”ne de başlamışlar. Gaziosmanpaşa’nın ardından Ümitköy’de de şube açmışlar. Yöneticisi Ceyda Çıkrıkçı, en çok “hijyen” ve “kedi pansiyonu”nu övüyor: “Hijyen açısından Ankara’da tek olduğumuzu rahatlıkla söyleyebiliriz. Petlerimiz, yerden tavana kadar cam bölgelerde kalıyorlar, oyun alanlarımız, özel koltukları, mobilyaları var, yani bir insanın yaşadığı konfora sahipler. Tuvaletlerin bulunduğu bölmeler ayrı, o nedenle koku yayılmıyor. Petlerimizin bulunduğu bölümde sadece güzel çiçek kokusu ya da o sırada içiyorsak, filtre kahve kokusu olur.”

Pansiyon bölümü 24 saat hizmet vermeye başladıktan sonra talep çoğalmış, daha çok “kedi-köpek pansiyonu” olarak hizmet veriyor. Tam pansiyon konaklama, kediler için günlük 22, köpekler için 31 TL. Ancak Pet Hospital müştilerine verilen VIP karta yüzde 10 indirim yapılırken, yüzde 5 de puan toplama olanağı tanınmış.,

Tel: GOP: 446 50 65
Ümitköy Şubesi:235 79 70
www.pethospital.com.tr

Suiti de var
Active Kennel: Aslında “köpek eğitim-psikoloji merkezi.” Bulunduğu yer de ona uygun, Gölbaşı’nda Haymana yolu üzerinde. Otel bölümü, “suit” ve “kennel”, yani normal oda standardı diyeceğimiz şekilde düzenlenmiş. Kennel bölümünde cinstaşlarıyla büyük bölmelerde kalabileceği gibi, otelin “suit”inde “kendine ait odası”nda da keyfe keder tatil yapabilir. Otel havalandırmalı, ısı-ses yalıtımlı ve “müzik” donanımı da var. Otelde 4 günden fazla konaklayana “ücretsiz banyo” hizmeti ve servis olanağı da sunuluyormuş. Ücret, “kennel” bölümü için 25, “süit” için 50 TL olarak belirlenmiş. “Kedi süiti” ise 30 TL, normal bölümlerde ise 15 TL.